یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
گزارش ویژه پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۱۰:۱۸

نخستین قرارداد تولید شیل گس در مصر به امضا رسید
ایران دریلینگ: دولت مصر، نخستین قرارداد تولید شیل گس در منطقه صحرای غربی را با دو شرکت شل مصر و آپاچی امریکا، امضا کرد. به گزارش ‌ایران دریلینگ و به نقل از شانا، این قرارداد میان طارق الملا، مدیرعامل شرکت ملی نفت مصر، تام ماهر، مدیرعامل شرکت آپاچی و آیدن مورفی مدیرعامل شرکت شل مصر به امضا رسید. الملا، در این باره تصریح کرد: این نخستین پروژه تولید شیل گس در شمال شرق منطقه ابوالغرادیق در صحرای غربی مصر به شمار می‌رود و سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در آن حدود ٣٠ تا ٤٠ میلیون دلار محاسبه شده است. برای تولید گاز از این پروژه با ترکیبی از لایه‌های منسجم زمین‌شناسی، به حفاری افقی و شکست هیدرولیک چندوجهی که در آمریکا برای استخراج شیل گس استفاده می‌شود، نیاز است.

در این زمینه، شریف اسماعیل، وزیر نفت مصر، تاکید کرد که این پروژه با تولید شیل گس از سازندهای منسجم زمین‌شناسی که در مساحت پهناوری از صحرای غربی مصر قرار گرفته است، افق‌های جدیدی در حوزه تولید شیل گس پیش روی مصر قرار می‌دهد. مصر، دومین تولیدکننده گاز در افریقا، پس از الجزایر، به شمار می‌رود، این در حالی است که بخش انرژی مصر به شدت تحت نفوذ شرکت‌های خارجی فعال در این کشور قرار دارد. از جمله شرکت‌های بین‌المللی فعال در بخش انرژی مصر می‌توان به شرکت‌های ایتالیایی انی و ادیسون و شرکت‌های انگلیسی بی پی و بی جی گروپ اشاره کرد. افزایش مصرف انرژی در مصر در کنار بی‌میلی شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی این کشور تا زمان تسویه و پرداخت بدهی‌های میلیارد دلاری دولت مصر با آنها، این کشور را طی سال‌های گذشته از یک صادرکننده عمده انرژی به یک وارد کننده بزرگ بدل کرده است.


  کد خبر : 390
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :